ספורה

מוצרי ספורה 

מאז התפתחותה בשנות השבעים, ספורה קמה והפכה לרשת מצליחה ביותר של חנויות קוסמטיקה. 

לחברה חזיתות חנויות במדינות בכל רחבי העולם, וכיום, שם ספורה הוא שם נרדף ליופי, סגנון, כיף ואלגנטיות.

רשת חנויות זו ממשיכה לצמוח ולא מראה סימני האטה, מה שגורם לחובבי הקוסמטיקה בכל מקום לשמוח.

ההיסטוריה המאוחרת של ספורה

חלק מההצלחה של ספורה נובעת מיכולתה של החברה להסתגל ולהתפתח לאורך זמן.

מהתרחבות גלובלית ליצירת נוכחות חזקה ברשת, החברה ביצעה שינויים רבים לאורך השנים.

לפני ספורה: חנות 8 – 1969

על פי ההיסטוריה של החברה , מה שמכונה כיום ספורה התחיל כבושם קטן בלימוגס, צרפת, שנקרא חנות 8. דומיניק מנדונה רצה לספק מקום ללקוחות להתנסות במוצרים לפני הרכישה, דבר שכמעט לא היה נשמע אצל זְמַן. המוצרים קיבצו יחד לפי סוג ולא לפי מותג. עד 1979 נפתחו 12 חנויות נוספות.

ספורה מתחילה – 1970

רשת Boots PLC הבריטית, שהפכה ל 38 חנויות המותג ספורה שמנדונה תרכוש מאוחר יותר, החלה בפריס . קבוצת חנויות זו שותפה עם קבוצת חנויות כלבו, גלריות נובלה. למרבה הצער, חנויות אלה לא היו רווחיות במיוחד.

חנות 8 וספורה משלבים – 1993

מנדונה רכש את רשת ספורה בשנת 1993, על פי היסטוריית החברה. פירוש הדבר היה מיזוג של 38 חנויות ספורה עם 12 חנויות 8 חנות 8 שלו.

המותג של ספורה הושק – 1995

בשנת 1995 מדווחת היסטוריה של חברת ספורה כי השיקה מותג בשמו. המותג ספורה כלל מוצרי אמבטיה וגוף.

הולך גלובלי – 1997
בשנת 1997, לואי ויטון ומואט הנסי רכשו את הרשת . מנדונה פרש ממש בסמוך ליום הולדתו ה -50. מאז אותה תקופה, המותג ספורה הסתעף ל -30 מדינות ברחבי העולם. בשנת 1998 ספורה התרחבה לאיטליה, פורטוגל, ספרד ופולין.

הרחבה בארצות הברית – 1999
ספורה מדווחת כי הם פתחו את החנות הראשונה שלהם בארצות הברית בעיר ניו יורק בשנת 1998. כיום יש בארה"ב יותר מ -250 חנויות עצמאיות. רבות מהחנויות העצמאיות בארה"ב נמצאות בקניונים גדולים של מה לקנות .

קניות מקוונות – 1999
בנוסף למספר החנויות המרשים של החברה, מציעה ספורה כעת את מוצריה למכירה באתר האינטרנט שלה. לטענת החברה, האתר האמריקני שהושק בשנת 1999 של ספורה איפור, והגרסה הקנדית עקבה אחריו בשנת 2003. אמנם לקוחות מקוונים אינם יכולים ליהנות מתוכנית הדגימה בחנות של החברה, אך הנוחות שבקנייה מקוונת היא משיכה עבור רבים. בנוסף, בחנות המקוונת עשויים להיות מותגים ומוצרים שאין לחנויות המקומיות. עם מדיניות ההחזר המקיפה, הקניות לרוב נטולות דאגות.

תוכנית נאמנות לקוחות – 2003
We Are Sephora מדווח כי בשנת 2003, החברה פתחה את תוכנית Beauty Insider שלה. תוכנית זו מאפשרת ללקוחות לצבור נקודות בזמן שהם קונים. ככל שצוברות נקודות הלקוחות זכאים למתנות קטנות. ישנן שלוש רמות בהן אתה מתקדם כשאתה צובר נקודות ברכישות שלך: Beauty Insider, VIB ו- VIB Rouge.

חנויות קנדיות ראשונות – 2004
בעקבות הצלחת הנוכחות המקוונת שלה עם צרכנים קנדים, מדווחת ספורה כי השיקה את החנות הקנדית הראשונה שלה בטורונטו בשנת 2004. כמו עמיתיהם בארה"ב, חנויות ספורה קנדיות רבות ממוקמות בקניונים.

ברים ליופי – 2005
We Are Sephora מסביר כי החברה לקחה את רעיון "נסה לפני שאתה קונה" צעד קדימה בשנת 2005. אז הם הציגו ברים יופי שהפכו פופולריים בחנויות ספורה.

ספורה בתוך JCPenney – 2006
כחלק מהמאמץ המתמשך של ספורה להגיע לכמה שיותר חובבי יופי, החברה שותפה עם חנויות JCPenney בשנת 2006 כדי ליצור את "ספורה בתוך JCPenney", קונספט של חנות בתוך חנות. ישנן יותר מ- 485 מגרסאות המיני הללו של חנויות ספורה העצמאיות. לעתים קרובות הם לא מכילים כמה שיותר מוצרים, אך הם עדיין פועלים באותה צורה עם דגימה ותכנית ספורה ביוטי אינסיידר.

שיתוף פעולה עם Pantone – 2013
בשנת 2013, We Are Sephora מדווח כי החברה התחברה עם Pantone כדי ליצור בורר צל. לא רק ש- Pantone מכריזה על "צבע השנה" מדי שנה, תוספת זו לרפרטואר העזרה של איפור של ספורה מאפשרת לך לבחור את התכונות שלך (צבע עיניים, צבע עור וצבע שיער) מתוך תפריט נפתח ליצירת פלטות הכוללות את גוון השנה בדרכים היפות ביותר עבורך ללבוש אותו. בחר מתוך מספר שילובי צבעים וקבל את ההדרכה שלב אחר שלב כיצד ליצור מחדש את המועדפים שלך ובאילו מוצרים להשתמש.

סודות ההצלחה

חברה Sephora ידוע במשך כמה מאפיינים מיוחדים, ובהם:
• אחד ההיבטים הייחודיים להתפתחות המותג ספורה הוא תפיסת הדגימה בחנויות, שהחלה כבר בתחילת הרשת והיא מרכזית להמשך הצלחתם.
• מדיניות החזרות: החברה ידועה במדיניות ההחזר הגמישה שלה הכוללת החזרים מלאים, זיכויי חנות או החלפות.
• אירועים: חלק מחנויות ספורה מציעות התייעצויות ואירועים אחרים עבור לקוחות ולקוחות. אירועים אלה משתנים לפי מיקום.
• מגוון רחב של קווי מוצרים: תוכלו למצוא כל דבר, החל מהמותג של ספורה עצמו ועד למותגים יוקרתיים של איפור, טיפוח עור, טיפוח שיער ועוד.

ספורה, אז ועכשיו

ספורה צמחה לא מעט בשלושת העשורים האחרונים. החברה התקדמה למספר מדינות, והפכה לעצמה שם ומותג. תעשיית הקוסמטיקה ממשיכה לצמוח, וסביר מאוד שספורה תתרחב ותגדל ממש יחד איתה. יש המון לספורה סניפים

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

תפריט נגישות

0
Would love your thoughts, please comment.x