לואי ויטון קטלוג

10 דברים שעליך לדעת על הקטלוג והתיקים של לואי ויטון

מדריך מקיף  לואי ויטון בשוק — כולל הדגמים המבוקשים ביותר 
• 1
לואי ויטון החל את הקריירה שלו בשנות ה-30 של ה-1900 כיוצר קופסאות
לואי ויטון נולד ב-1821 בעיירה ההררית אצ'אי שבמזרח צרפת. בסביבות גיל 13, הוא יצא ברגל כדי למצוא את הונו בפריז. זה היה מסע של כ-480 ק"מ, וזה לקח לו יותר משנתיים.
ויטון, שהגיע לפריז בגיל 16, הפך לחניך של יצרן קופסאות. בתחילת שנות ה-30 האחרונים הוא עיצב תא מטען שטוח שיכול להיות נערם – חידוש רדיקלי, כפי שגזעים עד כה הציגו מכסים מעוקלים. ויטון, שנשכר כיצרנית הקופסאות האישית ופקר לאוג'יני, קיסרית צרפת, הפך ליצרן מוצרי הנסיעות של הבחירה בין האריסטוקרטיה.

עבר מאב לבן, העסק של ויטון גדל לכלול בגדים, נעליים, תכשיטים, וכמובן, תיקי־יד. ההצעות האיקוניות שלה כללו את Keepall, שיצאה ב-1930; תיק הדלי של נוה, מ-1932; עלמה, מ-1934; תיק הגרפיטי של סטיבן ספראוס מ-2001; טאקאשי מוראקמי 2003 מונוגרמה צבעונית; ה-Neverfull, שיצא ב-2007; והקפוצ'ין,מ-2013.
לקוחות נאמנים נעו בין הדוכס והדוכסית מוינדזור לקים קרדשיאן; משתפי פעולה בעיצוב כללו את מארק ניוסון, פרנק גרי וסינדי שרמן.

2

התיקים בקטלוג לואי ויטון לא רק נראים טוב – הם מתוכננים להיות מעשיים מאוד

אחת הסיבות לואי ויטון יש כל כך הרבה חסידים היא הבית עושה חתיכות כי הם מאוד פונקציונליים. עיצוב מתחשב וחומרים עמידים הם סימני ההיכר של תיק לואי ויטון. Keepall, למשל, עמיד למים לחלוטין, ואילו המזוודה הבוראלית בעור טאיגה — עשויה מעור עגל חלק — היא אחת העמידות ביותר בשוק.

3

קטלוג תיקי תצוגה במהדורה מוגבלת מבוקשים מאוד

פעמיים בשנה, לואי ויטון משחרר קטלוג של תיקי־יד. חתיכות אלה, הידועות בשם שקיות מופע, מיוצרות בכמויות מוגבלות ביותר והפכו לזמינות רק ללקוחות VIP בחנויות ויטון הגדולות בעולם.
לעתים קרובות יותר מוגזם ומסובך מאשר יצירות אוסף, להראות שקיות להתבלט חומרים מורכבים שלהם אומנות. הם בדרך כלל ממוספרים ותמיד מסומנים עם העונה והאוסף שעבורם הם הופקו. אולי החשוב ביותר של אלה הוא 2001 גרפיטי, ואחריו 2003 Multicolore.

 4
ב-1997 הפך מארק ג'ייקובס למנהל הקריאייטיב של לואי ויטון – והשים חיים חדשים במותג
המנהל האמנותי של המותג יכול גם לנווט את זהותו. מארק ג'ייקובס, אחד האדריכלים של שוק תיק המסלול אספנות, הגיע לואי ויטון בשנת 1997 והפך את המותג מטען מהולל לבית האופנה שובר הקופות שהוא היום.
ג'ייקובס הציג את הקולקציה הראשונה אי פעם של המותג מוכן ללבוש וגם השיקה שיתופי פעולה עם אוהב של מעצב האופנה סטיבן ספראוס והאמן Yayoi Kusama. בעודו נשאר נאמן למורשתו של לואי ויטון, הוא חידש את המותג עבור הדור הצעיר יותר – ווירג'יל אבלו- המנהל האמנותי המשפיע ביותר של תיקי גברים של לואי ויטון מאז 2018, ממשיך לפנות לדמוגרפיה זו.

5
שיתופי פעולה עם אמנים הביאו ליצירות פורצות דרך

שיתופי הפעולה של לואי ויטון עם אמנים עכשוויים כללו פרויקטים עם טקאשי מוראקמי בשנים 2003 ו-2008, וריצ'רד פרינס ב-2007, שיצר שקיות מרוחות בצבע מעוטרות בציטוטים. בשנת 2013, מעצב בגדי הגברים של לואי ויטון קים ג'ונס גייס את ג'ייק דינוס צ'פמן לפתח קולקציית קפסולות הידועה בשם "הגן בגיהנום".

• 6
• לואי ויטון לא מפחד לקחת סיכונים
לואי ויטון כל הזמן ממציא מחדש את הקטלוג עם דגמים קלאסיים ומסתכל על הארכיון של המותג להשראה. דגמים מסוימים יוצרו במשך יותר מ-100 שנים, בעוד שסגנונות חדשים משלבים דגמים ומוטיבים מסורתיים כדי להראות את האבולוציה של המותג. מצמד תא המטען הוא גרסה מצומצם של היצירה שהפך לראשונה את מסייה ויטון לשם בית. לאחרונה ניתן למצוא אפילו נעל של לואי ויטון.
ככל שהטכנולוגיה והמדיה החברתית הגבירו את התפוצה של ויטון, הקווים בין אמנות, אופנה ותרבות רחוב הפכו מטושטשים. יצרנית המטען לאריסטוקרטיה האירופית משתפת פעולה כעת עם מותג הסקייטבורד האופנתי Supreme, אחד המותגים הנחשקים ביותר בעולם.

תא המטען האחרון של Supreme x Louis Vuitton הוא השילוב המושלם של סגנון רחוב ניו יורק ויריד סבואר צרפתי. לואי ויטון שיתף פעולה לראשונה עם Supreme ב-2017 והפיל את האוסף שלהם בכמה חנויות פופ-אפ נבחרות. המניה אזלה מהר מהצפוי ומספר חנויות פופ-אפ נאלצו להיסגר מוקדם.

7
לואי ויטון תיקים ולואי ויטון ארנקים עשוי תנין, יען ועור נחש מייצגים את השיא של שוק האספנים
נוצר בכמויות מוגבלות מן החומרים הטובים ביותר וסיים בצבעים עשירים ועמוקים, לואי ויטון אקזוטיים נראים לעתים נדירות בשוק המכירה הפומבית. אלה תנין, תנין, יען ועור נחש חתיכות מייצגים את השיא של שוק האספנים לואי ויטון. הברק על תיק תנין – כמו הדוגמה המוצגת לעיל – עולה על כל דבר שניתן לעצב בעור.

8
• פריטי נסיעות נשארים רבי מכר
המותג מתגאה באחד הקולקציות יוצאות הדופן ביותר בעולם של גזעי עתיקים. חלקם ישנים בעליית הגג, אחרים נמצאים במוזיאונים, אחרים עדיין מטיילים ורבים מהם מוצגים בחנויות לואי ויטון ברחבי העולם. בעוד גזעי אולי לא היה את אותו שימוש היום כמו בעבר, הם עדיין עושים אביזר מסוגנן להדגיש את הכישורים המסורתיים ומצוינות שנותרו רלוונטיים כיום. פריטי נסיעה כגון תיק הנסיעות Keepall ומזוודת Pégase נותרו חלק מהפריטים הנמכרים ביותר של ויטון.

9
בגדי אקספלורר מביאים מחירים שוברי שיאים בכריסטי'ס

המאה ה-19 הייתה שייכת לחוקרים ולהרפתקנים, שנזקקו למזוודות שישהגנות על רכושם היקר ביותר. כתוצאה מכך, לואי ויטון יצר את אוסף אקספלורר, ובו יצירות באץ, נחושת, אלומיניום ופליז. תא מטען נדיר של אקספלורר באלומיניום נמכר בכריסטי'ס בלונדון ב-2018 תמורת 162,500 ליש"ט – מחיר שובר שיאים.

10
 לואי ויטון מציע ללקוחות נבחרים שירות מותאם אישית

לפני כמה שנים, לואי ויטון הציג את שירות הוט מארוקיני. זה מציע ללקוחות המובילים של המותג את ההזדמנות לעצב תיק משלהם בהתבסס על צורות, עורות וצבעים שנבחרו מראש. הלקוחות מוזמנים לחדרי עיצוב מיוחדים כדי ליצור את התיק כמעט לחלוטין למפרט שלהם.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

תפריט נגישות

0
Would love your thoughts, please comment.x